מעקות עץ לבית

//מעקות עץ לבית

מעקות עץ לבית

היום יש תפישה מודרנית לעיצוב של הבית, וכחלק ממנה, המעקה כבר לא קשור רק לעניין הבטיחותי, והוא תופס חלק נכבד בכל מה שקשור לעיצוב הבית. זו הסיבה שאנשים משקיעים הון בתכנון של מעקות בעיצוב מורכב ומרשים.

כולם מכירים את המעקה כמה שנותן לנו ביטחון כשאנחנו מטפסים על המדרגות. בדרך כלל אנחנו לא חושבים לעומק על כמה שהמעקה עוזר לנו ומגן על חיינו, אבל אנחנו תמיד מודעים לזה.

בשנים האחרונות, כשהתפישה של עיצוב הבית התפתחה והפכה מודרנית, המעקה הפך להיות לא רק דבר שנועד להעניק לנו בטיחות, אלא גם פריט עיצובי כשלעצמו, לא משנה אם זה מעקה עץ או מתכת. בהרבה בתים נוכל לראות מעקות מרשימים במיוחד, וברור לגמרי שבני הבית השקיעו מחשבה מרובה בעיצוב שלהם.

אם כן, ההחלטה התקבלה פה אחד- מעקה הוא בדיוק כמו כל פריט נוי וכל רהיט אחר בבית.

אפשר למצוא מעקות בצורות התקנה שונות, חומרי גלם שונים (שאפשר גם לשלב ביניהם) ובשלל עיצובים. החומרים הכי נפוצים לייצור של מעקות הם מתכות, כמו ברזל ונירוסטה, זכוכית וסוגי עץ למיניהם, כגון אורן, בוק, מהגוני ואלון.

מבין כל שלושת החומרים, מעקה עץ הוא היחיד שאי אפשר להתקין אותו בחוץ, ותמיד נראה אותו אך ורק בתוך הבית, שהרי העץ אינו עמיד לנזקי השמש, הגשם, לחות ורטיבות, בניגוד לזכוכית ונירוסטה. במקרים נדירים, נראה אותו מככב במרפסת של הבית, אבל לרוב זה יהיה עץ אורן שיש לו עמידות גבוהה יחסית לעצים אחרים. וגם אז, מדובר בתחזוקה שצריך להקפיד עליה, והיא כוללת צביעה של המעקה בשמן אחת לתקופה.

נראה שממילא רוב האנשים מעדיפים מעקה עשוי עץ בתוך הבית שלהם, לעומת מעקה מזכוכית או נירוסטה, מפני שאלה האחרונים יוצרים מראה קר מאוד, בעוץ שהעץ מוסיף חמימות לבית בזכות המראה הטבעי שלו.

כאמור, אפשר לעשות מעקות עם שילוב של חומרים, לדוגמא עץ וזכוכית, מתכת ועץ או נירוסטה וזכוכית. אם עושים אותם נכון, השילובים יכולים להיות הרבה יותר מעניינים משימוש בחומר אחד בלבד.

חשוב לזכור שהרבה פעמים המעקה הוא פריט שבולט לעיני האנשים שנכנסים לבית, ולכן יש לבחור באחת משתי האפשרויות הבאות: אפשרות אחת היא להתאים את המעקה במדויק לעיצוב הכולל של הבית, בחומרים, בצבעים ובסגנון. האפשרות השנייה היא ליצור מעקה שיהיה שונה לגמרי מהעיצוב של הבית. אבל לעולם אל תבנו מעקה שהוא לא לכאן ולא לכאן.

וכעת להתקנה: צורות ההתקנה המוכרות הן מעקה עמודים, מעקה זכוכית, חיפוי עץ על הקיר או על מעקה זכוכית ומאחזי יד לקיר. חשוב לבחור לא רק במה שנראה לכם הכי יפה, אלא גם מה שמספק מידת בטיחות גבוהה, שהרי זהו ייעודו הראשוני של המעקה.

המאמר נכתב על ידי נגריית עיסא מטאנט – יצור מעקות עץ בשיטה הולנדית

2018-03-04T16:15:14+00:00